Ustvariti projektno nalogo ni mačji kašelj. Sploh, če se ti to zgodi, ko si še zelo mlad in so tvoje misli usmerjene vse kam drugam kot v načrtovanje in izvedbo projekta.

Zaključni projekti v waldorfskih osnovnih šolah so namreč preizkus učenčeve samostojnosti. Učenci se z izvedbo projekta seznanijo že v drugi polovici osmega razreda. Takrat nastopi trenutek, ko se učenci odločijo za projekt. Pomembno pri odločitvi je, da si izberejo področje, na katerem želijo poglobiti svoja znanja.

V trenutku, ko se učenci začnejo ukvarjati s projektom, se namreč prvič zares zelo intimno soočijo s poljem raziskovanja področja, ki jih zanima. V procesu raziskovanja se jim intenzivno prebudi njihov čut za učenje ter z njim vprašanja kaj, kako, zakaj … Raziskovanje izbranega vsebinskega polja, ki ga vedno raziskujejo s pomočjo mentorjev, jim prinaša nova spoznanja, skozi proces pa delu vtisnejo tudi izjemen osebni pečat. Učenci na koncu svoje izsledke in spoznanja strnejo v rokopisni obliki, ki ji pridajo še ilustracije, risbe ali fotografije ter teme ustno predstavijo pred šolskim avditorijem ter svojimi najbližjimi.

Na Waldorfski šoli in vrtcu Savinja sta se s projekti zelo uspešno spopadli že dve generaciji devetošolcev.

V šol. l. 2020 / 21 je je ugledalo luč sveta devet zaključnih projektov devetih devetošolcev in svet okoli sebe nagovorilo z odličnimi temami. Vsak od devetih učencev je izbral temo, do katere je čutil še posebno naklonjenost.

V svojih projektih so učenci predstavili naslednje teme:

  • zgodovino jazz glasbe in nastanek avtorske skladbe za jazz saksofon
    Avtor predstavitve: Liam Šibli
    Mentor: Gregor Skaza
    Naslov projektne naloge: Saksofon kot jazzovski instrument
  • zgodovino nastajanja oblek in prikaz procesa krojenja oblačil s procesom nastajanja in prikazom stvaritev prve modne linije ženskih slavnostnih oblek
    Avtorica predstavitve: Živa Kidrič
    Mentorica: Mihaela Gobec Hodmulj
    Naslov projektne naloge: Moja prva kolekcija ženskih oblačil / Kolekcija Polomija  
  • proces nastajanja in izvedbo modnega koledarja za leto 2021 skupaj s prvo linijo potiska modnih ženskih in moških T-shirt majic
    Avtorica predstavitve: Vanesa Marovt
    Mentorica: Eva Verdev
    Naslov projektne naloge: Modni koledar 2021 / Uskladitev letnega časa s krojem oblačila, materiala in barvo
  • zgodovino razvoja kolesarstva skupaj s procesom nastajanja in tiskano izdajo družinskega kolesarskega vodnika (proces nastajanja vodnika, oblikovanje ter tisk)
    Avtor predstavitve: Evan T. Adamlje
    Mentor: Primož Adamlje
    Naslov projektne naloge: Kolo in izdelava kolesarskega vodnika
  • zgodovino Kitajske skupaj s procesom nastajanja in tiskano izdajo Kitajske pravljice (proces pisanja v slovenščini, prevod v kitajski jezik ter lastnoročne ilustracije, oblikovanje ter tisk)
    Avtorica predstavitve: Teja Zagoričnik
    Mentorica: Katarina Kailin Potočnik
    Naslov projektne naloge: Kitajska pravljica
  • predstavitev zgodovine stripa skupaj s predstavitvijo procesa nastajanja avtorskega stripa o Prometeju
    Avtorica predstavitve: Mia Les
    Mentorica: Katja Kovše
    Naslov projektne naloge: Izdelava stripa
  • predstavitev zgodovine nastanka in prednosti uporabe Youtuba ter način izdelave video zapisa, s pomočjo katerega učenec zbira denar za oskrbo brezdomnih muc na najmanjšem hrvaškem otroku Krapnju
    Avtor predstavitve: Maj Fele
    Mentorica: Nika Čater
    Naslov projektne naloge: Dobrodelni video za muce na Krapnju
  • predstavitev poteka procesa obnovitve zapuščenega kotička ob družinski hiši skupaj z izdelavo elementov, ki kotičku dodajajo t. i. dodano vrednost (lesena klopca, visoke grede). Kotiček je z obnovo postal prostor za različne družinske prostočasne dejavnosti.  
    Avtor predstavitve: Erik Ašenberger
    Mentor: Alojzij (Slavko) Ašenberger
    Naslov projektne naloge: Obnovitev zapuščenega kotička
  • predstavitev zgodovine zračne joge (njen nastanek v ZDA ter pojav v Sloveniji) ter izdelava lastne plesne koreografije v tehniki zračne joge, ki jo učenka gledalcem približa s pomočjo video zapisa
    Avtorica predstavitve: Laura Mlinar
    Mentorica: Pia Robida
    Naslov projektne naloge: Zračna joga

Zaradi izredne epidemiološke situacije, ki nas spremlja že dve leti, devetošolci svojih nastopov niso izvedli pred »živo« publiko, pač pa so za svojo predstavitev stopili pred kamero, od koder se je njihova zgodba prestavila na platformo Youtube.

Ob tej priložnosti se še enkrat zahvaljujemo gospe Martini Fele (v prostem času mamici devetošolca Maja in osmošolke Julije) ter gospe Niki Čater, ki sta omogočili, da je predstavitev ugledala luč sveta in dosegla ciljne javnosti. Prav tako se zahvaljujemo staršem za njihovo nesebično pomoč.

Dodamo link s predstavitvijo projektov 😊