Ustvariti projektno nalogo ni mačji kašelj. Sploh, če se ti to zgodi, ko si še zelo mlad in so tvoje misli usmerjene vse kam drugam kot v načrtovanje in izvedbo projekta.

Zaključni projekti v waldorfskih osnovnih šolah so namreč preizkus učenčeve samostojnosti. Učenci se z izvedbo projekta seznanijo že v drugi polovici osmega razreda. Takrat nastopi trenutek, ko se učenci odločijo za projekt. Pomembno pri odločitvi je, da si izberejo področje, na katerem želijo poglobiti svoja znanja.

V trenutku, ko se učenci začnejo ukvarjati s projektom, se namreč prvič zares zelo intimno soočijo s poljem raziskovanja področja, ki jih zanima. V procesu raziskovanja se jim intenzivno prebudi njihov čut za učenje ter z njim vprašanja kaj, kako, zakaj … Raziskovanje izbranega vsebinskega polja, ki ga vedno raziskujejo s pomočjo mentorjev, jim prinaša nova spoznanja, skozi proces pa delu vtisnejo tudi izjemen osebni pečat. Učenci na koncu svoje izsledke in spoznanja strnejo v rokopisni obliki, ki ji pridajo še ilustracije, risbe ali fotografije ter teme ustno predstavijo pred šolskim avditorijem ter svojimi najbližjimi.