Šole v naravi predstavljajo pomemben del učnega procesa v waldorfski šoli, preko njih se v praksi uresničuje celosten princip ideologije waldorfske pedagogike. Lahko rečemo, da šola v naravi poskrbi za fizični, psihični in duševni razvoj otrok in mladostnikov. Preko fizičnih aktivnosti, ki se odvijajo v šoli v naravi, je poskrbljeno za otrokov telesni razvoj, bivanje v naravi ponuja tudi široko paleto doživljajskih izkušenj, prav tako pa otroci pridejo do novih spoznanj in ugotovitev ter širijo svoje znanje. Zalo pomembno je tudi povezovanje vsebin šole v naravi s starostnim obdobjem in učnim načrtom. Celoten koncept šol v naravi temelji na tem, da zajame široko paleto fizičnih in športnih aktivnosti: od plavanja, smučanja, hoje, veslanja itd. in da se otroci povežejo z različnimi kraji Slovenije. Velik del usmeritve šole, ki
se izraža v šolah v naravi, je življenje v skupnosti, v skupnosti razreda ali manjših skupin, ko je treba bivati skupaj v šotoru, skupaj jadrati, veslati, ko je potrebno poskrbeti za svojo hrano, se dogovarjati o stvareh. Socialne veščine so pomemben dejavnik na poti odraščanja, ne da pa se jih naučiti brez izkušenj. Glede na sodobno življenje, kjer prevladuje zaposlenost staršev in življenje v mestu, otroci nimajo dovolj priložnosti, da se svobodno družijo in se v prostem času na kreativen pozitiven način urijo v socialnih izkušnjah. Zato je danes toliko bolj pomembno, da se tega lahko učijo v varni organizirani skupnosti.

Spodaj je pregled vseh šol v naravi, ki jih je opisala Katja Kordiš v svoji magistrski nalogi in ki so v učnem načrtu v Waldorfski šoli Ljubljana. Opisan je kratek potek, namen, povezava s snovjo in veščine, ki se ob tem krepijo. Vse šole v naravi so na nek način povezane med seboj in se nadgrajujejo, njihovo sosledje je premišljeno.

4. RAZRED

Pastirski dnevi

Doživljanje pastirskega življenja: zgodnje vstajanje, skrb za živali, družabno življenje na paši, pastirske pesmi, ogenj, pečenje krompirja, jabolk, pastirske igre, preprosta hrana, zvečer zgodaj v posteljo, da se lahko zjutraj vstane s soncem.

Veslanje, Kolpa

Povezovanje s pokrajino, doživljanje vaškega življenja, idealno je spanje na seniku ali v prostorih ob hlevu. Hoja ob reki, ob poljih, izvir Lahinje, polja posejana z lanom, vezenje, izdelava pisanic, pesmi tega okolja, ljudski plesi tega okolja, veslanje po Kolpi.

5. RAZRED

Tek na smučeh – Pokljuka ali Logarska dolina

Doživetje zimske pokrajine, igre na snegu, tek na smučeh kot osnova gibanja v zasneženi pokrajini, harmoničnost, nočni zimski pohod, doživetje mraza, ledu.

Pri teku na smučeh otroci na igriv način usvojijo gibanje v zimski pokrajini. S hojo po celem snegu, spuščanjem po bregu, igrami na snegu, kot so lovljenje na smučeh, pobiranje palic, štafetne igre, igre z žogo ipd., se navajajo na skladno gibanje rok in nog, razvijajo koordinacijo, s pohodom na tekaških smučeh urijo svojo vzdržljivost in voljo. Pomemben vidik te šole v naravi je tudi doživetje zimske pokrajine in zasneženih gora.

Od Slavnika do Strunjana

Doživetje pokrajine ob zapuščeni divji reki Dragonji, od izvira do izliva v morje. Čim več  taborjenja v naravi, proč od naselij, doživljanje divjine. Doživetje tišine in miru, kopanje v tolmunu. Taborniške veščine za vzdržljivost, potrpežljivost, sočutje, spretnost. Doživljanje medsebojne povezanosti, ki jo pomaga graditi narava. Krepitev volje pred puberteto. Pomembna izkušnja, ki jo otroci dobijo v tej šoli v naravi je opazovanje razdalj in dobiti  občutek za prehojeno pot. Opazovanje cilja iz Slavnika in iz Marčevega hriba in doživetje, da  so prehodili nekaj, za kar so najprej mislili, da ni mogoče. Med hojo otroci opravljajo različne taborniške veščine, kjer oblikujejo osebno moč in urijo vzdržljivost. Dobijo izkušnjo izpeljati  nekaj, za kar se odločijo. Pri tem je zelo pomembna pomoč in spodbuda učiteljev ter  večkratno poskušanje, če jim ne uspe. To je prva šola v naravi, ki bistveno vpliva na razvoj socialnih veščin in delovanja v skupini.

6. RAZRED

Od Soče do Save

Reka oblikuje pokrajino, doživetje izvirov dveh rek, povezava različnih dveh dolin, pokrajin, prehod iz ene pokrajine v drugo, melišče pod Mojstrovko, izvir Soče in kasneje v sedmem razredu doživetje izliva te iste reke v morje, Mlinarica, slap Savica. Prva šola v naravi v visokogorski svet, pohodniška obleka, obutev, nošenje nahrbtnika, razvijanje vztrajnosti in vzdržljivosti, poguma (kopanje v Krnskem jezeru).

Alpsko smučanje

Učenje smučanja, opazovanje zimskega neba v povezavi z astronomijo, zgodbe v povezavi s tem, socialne igre.

Olimpijada

7. RAZRED

Oglej

Povezava z zgodovino, pomen Ogleja nekoč, mozaiki, risanje mozaikov, bazilika. Povezava z geografijo in biologijo, kolesarjenje do izliva Soče, Isola de la Cona, stik reke z morjem, ptičje opazovalnice, opazovanje pestrosti močvirskega življenja, staro ribiško naselje, Gradež – laguna, izlet z ladjo po laguni. Taborjenje v kampu, samostojna priprava in nakup hrane po skupinah, krepitev samostojnosti in sodelovanja, skupno dogovarjanje in delo. V Ogleju ni toliko športnih aktivnosti, razen kolesarjenja, je pa preizkušnja kuhanja. Sami si kuhajo v skupinah kot so razporejeni po šotorih. Preizkušanje socialnih veščin: kot skupina morajo vse sami nakupiti, se dogovoriti, kaj bodo jedli in si skuhati.

Geološka transvenzala od Tržiča do Jesenic

Doživetje apnenčaste pokrajine, povezovanje z zgodovino in geografijo, kjer je tema odkrivanje zemljine notranjosti in njenega površja, Dolžanova soteska – geološka zgradba zemlje, apnenčasta pokrajina, fosili, Šentanski rudnik – pridobivanje živega srebra, pridobivanje železove rude Javornik, Karavanke, meja med Avstrijo in Slovenijo. Glede na to, da otroci v tem obdobju izgubljajo čar lahkotnosti in ravnotežja ima hoja tudi terapevtski pomen.

8. RAZRED

Pohod preko Pohorja

Pokrajina granita in gozdov, Šumik, pragozd, Glažuta, Lovrenška jezera – višinsko barje, orientacija, idealno je, če kateri otrok prevzame nalogo vodenja dela poti. Osankarica – povezava z zgodovino. Doživetje razlike med visokogorjem in planoto sredogorja – težja orientacija, še več vztrajnosti.

Veslanje po Ljubljanici, Ljubljanica – reka s sedmimi imeni

Veslanje po vseh izvirih Ljubljanice. Preobrazba reke in pokrajine, ki je slika preobrazbe njihove notranjosti, veslanje po reki, podzemne jame, hoja, taborjenje, zemlja, voda, ogenj (večerni taborni ogenj), veslanje – timsko delo, v obdobju pubertete so zatopljeni vase in obremenjeni sami s sabo, dejavnost sama jih prisili k sodelovanju, s tem se krepijo socialne veščine in občutek za skupino. Doživetje kraškega sveta, Notranjska.

9. RAZRED

Jadranje

Elementi, voda, ogenj, zrak, odvisnost človeka od pokrajine, vremenskih razmer, opazovanje vremena, merjenje temperature, višine morja, pritisk, vlage, opazovanje vetrov in oblakov. Povezava z geografijo – vreme in povezava z matematiko – tabele, grafi, funkcije. Urjenje socialnih veščin, na jadrnici je pomemben visok nivo sodelovanja v skupini.