V sredo, 27. marca 2024, je Waldorfska šola in vrtec Savinja organizirala drugi starševski večer v Domu II. slovenskega tabora v Žalcu. Gostila je patra Karla Gržana, s katerim je tekel pogovor na temo »O polnovrednosti posameznika – kako brezmejna ljubezen ne izključuje jasnih mej, ki so potrebne za žlahtno sobivanje«. Pogovor z gostom je vodila gospa Kolar.
Pater Karel Gržan – človek širokih obzorij in zanimanj … celo tako širokih, da je včasih njegova radovednost že prevelika in presega telesne moči.
Opravlja delo kaplana v Solčavi in je izjemno ljubeč oskrbnik kobile Kapre, s katero sobiva na idilični domačiji sredi gozda med dvema potokoma na Konjskem Vrhu pri Lučah. Po stroki je doktor literarnih ved, napisal je že več kot 30 knjig in je tudi ustanovitelj komun za odvisnike.
Delo patra Gržana »95 tez za izhod iz slepe ulice vzgoje in izobraževanja« nas zaobjame s širino avtorjevega duha in miselnih premis, o katerih premišljujemo še dolgo po tem, ko zaključimo z aktom branja.
Zatorej pred vas postavljamo nekaj avtorjevih zapisov, ki vas bodo morebiti nagovorili k temu, da posežete po knjigi ali pa vas bodo zgolj usmerili v vedno nova in nova razmišljanja o zapisanem.
Naj bo vaše popotovanje v obeh primerih prijetno, a vseskozi pripravljeno na soočenja z novim, še neodkritim vedenjem …
“V poslanstvu izobraževanja moramo izhajati iz osebne identitete posamezne osebe. Izobraziti pomeni iz obraz(a) iti; torej upoštevati obraz – svojskost/identiteto posameznika in mu pomagati pri uresničevanju v njegovi poklicanosti.”
“Temelj izobraževanja je v prastarem imperativu: »Spoznaj samega sebe!«”
“Smo enost telesa, srca in duha, zato je vredno in treba (po)skrbeti za celosten (holističen) razvoj/izobraževanje slehernika s posebnim ozirom na njegove osebne nadarjenosti.”
“Ni bolj ali manj inteligentnih, vsak je bis(t)er kot original na svojem področju.”
“Vsi starši želijo slišati, da imajo zlatega otroka in vsak otrok želi biti prepoznan in ovrednoten kot »zlat«, dragocen v izvirni neponovljivosti svoje osebnosti. In vsakdo ima pravico, da je prepoznan in potrjen v svoji osebni odličnosti.”
“Številni želijo otrokom »samo dobro«. V tem hotenju je prikritih kar nekaj nevarnosti, na katere je vredno biti pozoren.”
“Ker želimo, da okuša/doživlja samo dobro – torej prijetno, mu ne omogočimo, da bi poosebil tiste napore, nelagodnosti, neprijetnosti, ki so sestavni del življenja.”
“Ob vseh človekovih sposobnostih je pomembno poudariti naš največji talent in v njem našo največjo vrednost: to je sočutje, ljubezen – biti zaznan, ljubljen in tudi sam zaznavati, ljubiti.”
Jerneja Kolar
Fotografije: Nik Jarh