V teh zahtevnih časih, ko ni nič več samoumevno, je neizmerno lepo doživeti, ko se velika dolgoletna želja uresniči … In tako sva se lahko v prvem tednu po jesenskih počitnicah dve učiteljici naše šole odpravili na izobraževanje v Stuttgart, kjer sva na Inštitutu za igre Wilme Ellersiek spoznavali vse bogastvo, ki ga je v svojem dolgoletnem delovanju z mislijo na dobro, najboljše otrok ustvarila mojstrica ritmične pedagogike, ena in edina Wilma Ellersiek.
Izobraževanje za ritmične pedagoge na inštitutu INSEL je sestavljeno iz več modulov in novembrski seminar je imel poudarek na pentatoniki in kvintnem vzdušju, kot najbolj primernem razpoloženju za otroke od rojstva do desetega leta starosti. Vsak dan je bilo prikazanih več jesenskih in zimskih pesmi, iger in rajanj, hkrati pa tudi splošnih zlogovnic oz. besednih iger z dodanimi gestami rok. Igrali smo na liro, flavte, zvončke in skušali ob tem poiskati kvintno vzdušje. Igre, ki so (ali bi vsaj morale biti) nujni del vsakdanjega ritmičnega dela glavne ure in tujega jezika, so bile ustvarjene zelo premišljeno. Lahko so predstavljene posamezno kot majhen delček, drobec ali pika na i, lahko pa so smiselno sestavljena v dolge igre, ki se skozi čas spreminja z odvzemanjem starih ali dodajanjem novih igric. Besedilo iger spremljajo gibi, ki so upoštevani in osmišljeni in ki zvesto sledijo naravnim pojavom, fenomenom. Geste in govorjenje dodatno obogatijo še pravi ritem govora, različna intonacija petje in pavze. Igre delujejo čarobno, otroka (in odraslega) potegnejo v posnemanje in doživljanje vsebine s svojim celotnim bitjem. Tako je bilo mogoče doživeti npr. zimsko igro, ki brez težav prebudi v udeležencu doživetje svežega mraza, golih dreves, rahlega padanja snega, težkega gazenja po snegu, lahnega tekanja po snegu, veselega kepanja in delanja snežaka … Redno izvajanje iger krepi grobo in fino motoriko, razvoj govora, grajenje besednega zaklada in igre izredno pozitivno vplivajo na koncentracijo. Terapevtsko pomagajo lahko otroku pri inkarniranju na ta svet. Igre lahko prikazujejo vzdušje mesecev, letnih časov, delov dneva, praznovanj, elementarni svet, svet rastlin, živali, osmišljeno delo človeka …
Izobraževanje je bilo zelo intenzivno, pestro, bogato, navdihujoče in polno waldorfske topline.
Izobraževanje je bilo zelo intenzivno, pestro, bogato, navdihujoče in polno waldorfske topline. Nemška točnost, ki je začenjala predavanja natančno ob uri, vendar se nato zarezala še krepko v odmor, je vsakič znova presenečala. Prostega časa za spoznavanje Stuttgarta nama ni ostalo veliko. Mesto, ki je zasidrano nekje spodaj, ob robu ga pa obdaja vzpenjajoča se površina, posajena s prečudoviti hišami in vilami, ki imajo ob sebi vsaj mali naravni vrt. Koliko zelenja premore Stuttgart in vse to zelenje se je v tem tednu obarvalo v prečudovite barve jeseni! Vendarle sva uspeli najti prosto uro in prečesali wadorfsko knjigarno in se v mestnem jedru podali na razgledno kolo, kjer je vsaj ena izmed naju premagala strah pred višino. Lahko si mislite, da solz v smehu seveda ob tem ni manjkalo …
Hvala vsem, ki ste nama omogočili izostanek v šoli in prevzeli najino delo! Bilo je zelo koristno in nepozabno …
Pripravila: Nina Kociper